آخرین بروز رسانی: 19ام شهریور, 1403

بهترین روش شستشو شال روسری

بهترین روش شستشو شال روسری

شال و روسری پوشش محبوب خانم‌ها، انواع مختلفی دارد و دارای طیف وسیعی در جنس و مدل است پس باید به دنبال بهترین روش شستشو شال روسری باشیم. این اکسسوری‌‌ها مدت زمانی طولانی در طی روز بر روی سر یا دور گردن شما قرار میگریند. پس در معرض آلودگی قرار می‌گیرند، در نتیجه مراقبت از شال و روسری بسیار حائز اهیت است.

لیدی ‌ها بخاطر بالا بودن ظرافت شال و روسری هایشان بدنبال بهترین نحوه صحیح شستشو شال روسری هستند. تا هنگام شست و شو آسیب کمتری به بافت شال و روسری‌هایشان وارد شود. با ما همراه باشید تا بدانیم نحوه ی شست و شوی صحیح انواع شال و روسری چگونه است؟. تا بعد از خرید شال و روسری بعد از مدت ها مثل حالت اول باقی بماند.

بهترین روش شستشو شال روسری

نکاتی که باید قبل شستشوی شال و روسری بدانید و بهش توجه کنید

برای شستشو شال و روسری به دنبال بهترین راهیم تا از آسیب آن‌ها جلوگیری کنیم. نحوه درست شست و شوی شال و روسری باعث حفظ دوام و زیبایی آن‌ها می‌شود. در صورتی که شستشو، آبکشی و اتوکشی شال روسری صحیح انجام نشود. که با کاهش زیبایی و لطافت آنها همراه میشود.

لیبیل شال یا روسری

لیبیل متصل به شال یا روسری اولین نکته در مورد شستشو شال و روسری میباشد. و نکاتی را که باید در زمان شستشو و بعد از آن رعایت بشود را شرح داده است. اما اگر شال و روسری تان برچسب مراقبت ندارد نگران نباشید. در ادامه برای شما توضیح میدهیم که بهترین روش شستشوی برای هر نوع شال و روسری کدام است.

نقش لیبل شال و روسری در بهترین روش شستشو شال روسری

مواد شوینده‌‌ی شستشو

برای شستشوی از مواد شوینده‌‌ی قوی استفاده نکنید و با آب داغ نشویید. درصورتی لکه ‌ای روی شال و روسری‌تان وجود دارد برای رفع آن از جوش شیرین استفاده کنید.

شستشو شال و روسری با لباسشویی

شال و روسری‌ را نباید همراه لباس‌های دیگر توی لباسشویی انداخت. چون با گره خوردن شال و روسری به لباس‌های دیگر باعث اسیب بافت آنها می‌ شود. در صورت شستشو با ماشین لباسشویی تا حد ممکن از برای خشک کردن شال و روسری‌تان از خشک کن استفاده نکنید، اگر به هر دلیلی اصرار دارید که از خشک کن استفاده کنید، بهتر است آن را روی دور کند بگذارید و سریع از لباسشویی بیرون بیاورید.

شستشو شال و روسری با لباسشویی

اتو کردن شال و روسری

شال و روسری‌ را با کمترین دما اتو بزنید و هنگام اتو کردن بهتر هستش یک پارچه‌ی سفید و تمیز رویش بیاندازید و سپس اتو کنید. با این کار از تماس مستقیم اتو به شال یا روسری جلوگیری نموده و لک و آسیبی ایجاد نمی شود.

بهترین روش شستشو شال و روسری

در صورتی شال و روسری تان لیبیل ندارد از شستشو شال و روسری با ماشین لباس شویی خوداری کنید. مناسب ترین روش برای شستشو شال و روسری همان روش قدیمی یعنی شستشو با دست است.

مراحل شستشو با دست

نحوه ی شستشو

ببهترین روش شستشو شال روسری استفاده از آب سرد است. چرا که آب گرم به پارچه اسیب می رساند و رنگ آن را از بین می برد.همچنین در بعضی موارد باعث از دست رفتن شکل خود و وارفته می شود برای شستشو ظرفی را پراز آب سرد یا ولرم کنید کنید و کمی در آن مایع شوینده یا شامپوبچه بریزید ، البته سرکه میتواند جایگزین مناسبی برای شوینده‌های شیمیایی باشد.

با این نکته توجه نمود که مواد شوینده و پودرهایآنزیم دار قوی به بافت و رنگ پارچه آسیب می رسانند. برخی دیگر از شوینده ها که حاوی مواد سفید کننده هستند باعث تغییر رنگ پارچه می شوند. پس بهترین انتخاب برای شستشو شال و روسری مایع لباس و نرم کننده لباس هستش.

پیشنهاد ما برای شال یا روسری هایی که رنگرزی طبیعی اند، بار اول حتما به تنهایی بشورید. چون برای بار اول الیاف طبیعی در شستشو کمی رنگ پس می دهند.

مرحله شستشو با دست

شال یا روسری تان را در آب و مواد شوینده فرو ببرید. با دست به آرامی بشورید. از چنگزدن آن خوداری کنید. در زمان شستشو شال و روسری را در ظرف مواد شوینده رها نکنید و سریع آن را آبکشی کنید.برای آبکشی روسری، ظرف را دوباره از آب پر کنید و شال و روسری را درآن تکان دهید تا مواد شوینده یا شامپو روی بافت پارچه باقی نماند.

برای کاهش آب اضافی‌ شال یا روسری اصلا آن را نچلانید. چون همراه صدمه دیدن به بافت پارچه، باعث چروک آن نیز می شود. به جای این کار یک حوله تمیز را روی یک سطح پهن کنید و شال و روسری‌تان روی آن بیاندازید تا خشک شود.

خشک کردن و اتوکشی

باید حواس جمع بود که شال و روسری‌تان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید چونکه به مرور رنگ خودشان را از دست می دهند. برای خشک شدن میتوان شال و روسری را روی یک سطح صاف و تمیز قرار دهیم که در مدت زمان کوتاهی خشک می شود.

حرارت مستقیم اتو به بافت و رنگ پارچه شال و روسری آسیب می رساند و این میزان اسیب دیدگی در شال و روسری با جنس پلی استر بیشتر میباشد. بهتر است از اتو کشیدن مستقیم خود داری نموده و یک پارچه سفید استفاده کنید و آن را روی شال و روسری قرار دهید و سپس اتو بزنید.

بهتره بدانید که خشک‌شویی فقط برای شال وروسری‌های ساتن مناسب است.چونکه معمولاً در خشکشویی‌ها از مواد شوینده ای استفاده می‌شود که باعث کاهش کیفیت روسری میشود.

خشک کردن و اتوشویی شال و روسری

بهترین روش شستشو روسری و شال پلیسه

شال و روسری جنس پلیسه یکی از پر‌طرفدار‌ترین ها در بین خانم هستش.شال و روسری پلیسه دارای چین هایی ظریف در پارچه هستند که ممکن است با شستشوی نادرست ازهم باز شوند و باعث از دست رفتن شکل شال و روسری بشود.ناگفته نماند کیفیت آن به ضخامت و جنس پارچه نیز مرتبط است.

برای شستشوی شال و روسری پلیسه از آب سرد و شوینده ملایم و ضعیف  بهترین گزینه هستند. هیچ وقت شال و روسری را چنگ نزنید. چونکه باعث اسیب بافت ان میشود.

آویزان کردن شال و روسری پلیسه بعد از شستشو باعث کش امدن بافت میشود و بهتره از اویزکردن خوداری کنید و در هوای آزاد و به دور از نورخورشید قرار دهید تا خشک شوند.

بهترین روش شستشو شال روسری پلیسه

بهترین روش شستشو روسری و شال ابریشم

شال و روسری ابریشم از ظریف ترین نوع و بسیار با ارزش است و به دلیل سبک بودن، شستن آنها با دست راحت است.
برای شستشوی شال و روسری ابریشم، باید از آب سرد و شوینده ملایم و ضعیف استفاده شود. به آرامی و با دست شستشو، تا ظاهر زیبای آنها دچار تغییر نشود. بافت این نوع شال یا روسری نیز با فشار خراب، پس بهتره بعد از آبکشی شال و روسری ابریشم را نچلانید.
در هوای آزاد و بر روی سطح صاف قرار دهید تا خشک شود. از قرارگیری شال و روسری ابریشمی در برابر نور آفتاب و یا نزدیک منبع گرما خوداری کنید.

بهترین روش شستشو شال روسری ابریشم
  • با هانی مزون یک قدم به جلو بردار و استایلت رو تکمیل کن. سفارش اکسسوری زنانه برای لیدی های شیک پوش و جذاب در سایت هانی مزون.

بهترین روش شستشو روسری و شال نخی

شال و روسری نحی از جنس نخ و پنبه با الیاف ظریف و نازک است. این ظرافت باعث استعداد اسیب پذیر بودن آن میشود که در صورت عدم مراقبت و شستشوی نامناسب باعث اسیب به بافت آن میشود.

برای شال و روسری نخی در هنگام شستشو باید از چنگزدن آن خودداری کنید. زیرا اینکار باعث از هم گسیختگی بافت و الیاف آن می‌شود. چلاندن و فشار دادن برای شال و روسری‌‌ نخی مضر است. و به بافت آن‌ آسیب می‌زند. برای آبکشی از آب سرد استفاده کنید.

بهترین روش شستشو روسری و شال حریر

شال و روسری حریر یکی از زیبا ترین و پرطرفداران جنس شال و روسری است. که ظرافت این نوع پارچه باعث حساسیت آن شده است. در نتیجه به مراقبت خاصی نیازمند است.

برای شستشوی شال و روسری حریر، اولین نکته که باید رعایت شود. شستشو با اب سرد و ملایم است. چون شستشو با آب داغ باعث اسیب به بافت پارچه و عمر ان را کم می‌کند.

برای آبکشی این نوع پارچه، از چلاندن و فشار دادن آن خودداری کنید. باید بسیار ملایم و آرام انجام گیرد. پس از آبکشی شال و روسری حریر را بر روی یک‌ سطح پهن کرده‌. تا آب آن‌ گرفته و به آرامی خشک شود.

بهترین روش شستشو شال روسری حریر

بهترین روش شستشو شال روسری زمستانی

بهترین روش شستشو شال روسری زمستانی و ضخیم استفاده از شوینده های ملایم و آب سرد بصورت دستی است. تصور نکنید چون این شال ها ضخیم ترند پس در لباسشویی و با آب داغ آسیب نمی بینند. برای بهترین روش شستشو شال روسری زمستانی بهتره از شوینده‌های ملایم مانند شامپو بچه یا شوینده‌ی پشم استفاده شود. و اصلا از صابون‌های معمولی استفاده نکنید.

شال و روسری پشمی و زمستانی را بعد از شستشو آویزان نکنید، چون در این صورت تار و پود روسری کش می‌آید و حالت اولیه‌اش را از دست می‌دهد بهتر است بدون تا خوردگی پهن کنید تا خشک شود.

بهترین روش شستشو شال روسری زمستانی

نوشته شده توسط هانیه رستمی

نظر شما برای ما با ارزشه😍🥰

4 دیدگاه

  1. zhina s 17 اسفند, 1401 در 12:48 ب.ظ - پاسخ

    وبسایت خیلی خوبی و عالی دارید
    موفق باشید عالی بود

    • Hanimaison 14 فروردین, 1402 در 8:50 ق.ظ - پاسخ

      💜😘🌹

  2. Roya 3 اسفند, 1401 در 4:30 ب.ظ - پاسخ

    کامل و مفید

    • Hanimaison 14 فروردین, 1402 در 8:51 ق.ظ - پاسخ

      💜😘🌹