آخرین بروز رسانی: 15ام شهریور, 1403

انواع فرم بدن زنان

انواع فرم بدن زنان

وقتی مقابل آینه می ایستید به نظر شما اندامتان چه شکلی دارد.؟ شاید خیلی ها از فرم بدنشان راضی نباشند و فکر کننند اندام بدی دارند. اما این را بدانید که اندام اکثر افراد بدون نقص نیست و خوش فرم به نظر رسیدن بدن به انتخاب های هوشمندانه شما در مورد لباسی که انتخاب می کنید بستگی دارد. اکثر افرادی که خوش پوش به نظر میرسند از فرم بدنشان شناخت کافی  دارند. و با برجسته کردن ویژگی های مثبت اندامشان و کم رنگ کردن نواقص اندام، استایل مناسب را انتخاب می کنند.

انواع فرم بدن زنان هانی مزون

اهمیت شناخت انواع فرم بدن و تیپ بدنی

شناختن نوع اندام و تیپ بدنتان در استایل شما خیلی تاثیر گذار است. اگر ما دو نفر با وزن یکسان و قد متفاوت و یا بالعکس را در نظر بگیریم تیپ اندامشان با هم متفاوت است. و انتخاب لباس و استایل مناسب برای هر کدام فرق دارد. گاهی اوقات بعضی از افراد دارای دو تیپ بدنی هستند. که با توجه به نکات کلیدی فرم اندام میتوانند بهترین مدل و طرح پارچه را انتخاب کنند. پس اگر میخواهید تیپ بدنتان را بشناسید و بهترین انتخاب ها را مطابق با فرم بدنتان داشته باشید با ما همراه باشید.

دسته بندی انواع فرم بدنی زنان

تفاوت قد و پخش شدن وزن در بدن باعث ایجاد تفاوت در تیپ های بدنی میشود. انواع اندام به مثلث، مثلث برعکس، بیضی (سیب)، مستطیل ، ساعت شنی و گلابی شکل تقسیم می گردد. 14 درصد از خانم ها فرم بیضی شکل و 20 درصد فرم گلاب دارند. شما لیدی های شیک پوش با شناختن تیپ بدنیتان میتوانید بهترین انتخاب لباس رو داشته باشید.

اندام مثلثی شکل و مثلث معکوس

هنگامی که عرض شانه و قفسه سینه کوچکتر از عرض باسن باشد ظاهر اندام فرد مثلثی است. و اگر عرض شانه و قفسه سینه بزرگتر از عرض باسن باشد اندام مثلث معکوس است. تعادل بین شکل بدنی و مدل لباس رمز خوش‌پوشی در این فرم بدنی است. کت‌های طرح دار، خط‌ها و طرح‌های عمودی که قد را بلندتر و کمر را باریک‌تر نشان میدهند. طرح‌ها و رنگ‌های روشن در بخش‌های بالا تنه و به‌کارگیری رنگ‌های خاکستری، سرمه‌ای و مشکی در اطراف کمر بهترین مدل لباس برای افرادی با تیپ بدنی مثلثی به شمار می آیند.

انواع فرم بدن زنان فرم بدنی مثلثی

فرم بیضی یا سیبی شکل

وقتی بیشتر وزن بدن در اطراف قسمت میانی تن قرار گرفته باشد اندام به شکل سیب یا بیضی است. این اندام به شما ظاهری با سینه های بزرگ و شکم بیرون زده می دهد و ممکن است پاهای خوش فرم و لاغری داشته باشید. مدل لباس مناسب این اندام باید به نحوی باشد که تعادل بین سینه، کمر، باسن و شانه ها برقرار شود و تمرکز را از بخش میانی به بقیه بخش‌ها منتقل کند. انواع لباس‌های یقه‌هفت و U شکل چون استخوان ترقوه را آشکار می‌کند گزینه مناسبی برای این نوع اندام ها می باشد. همچنین کت های راسته و جلو باز با طرح پارچه های عمودی می تواند اندام این گونه افراد را باریک تر نشان دهد.

انواع فرم بدن زنان فرم بدنی بیضی

اندام مستطیلی شکل در انواع فرم بدن زنان

اندام مستطیلی شکل در انواع فرم بدن زنان بصورت شکل کلی همانند یک مستطیل و بدون انحناهای محسوس است. در این اندام ها اندازه دور کمر با اندازه بالاتنه و پایین تنه فرد، تقریبا به طور یکسان است و بین این نقاط بدن، تفاوت چندانی در اندازه به چشم نمی‌آید. مدل های مناسب این افراد، لباس‌های کمربندی یا لباس‌هایی که در قسمت میانی چین دارند می باشد تا به اندام انها انحنا اضافه کند. در این فرم بدن باید مدل لباسی بپوشند که قسمت میانی بدن را باریکتر نشان دهد.

انواع فرم بدن زنان فرم بدنی مستطیل

اندام ساعت شنی یا اندام X مانند

اندام ساعت شنی بهترین فرم اندام است که در این نوع اندام کمر باریک تر از سایر نقاط بدن است. شانه و دور سینه و دور باسن عریض تر و دور کمر باریک می باشد. معمولا اختلاف دور کمر و دور باسن در این نوع اندام ها 25 سانتی متر است. البته در نوعی دیگری از این فرم، علاوه بر این مشخصات، زنانی با سینه‌های بزرگ نیز دیده می‌شوند. در این نوع تیپ بدنی به دلیل زیبایی اندام و انحناهای بدن محدودیتی در انتخاب لباس وجود ندارد و هر مدل لباسی در تن این افراد خوش فرم است.

انواع فرم بدن زنان فرم بدنی ساعت شنی

اندام گلابی شکل در انواع فرم بدن زنان

در این نوع اندام عرض شانه و بالاتنه باریک تر از پایین تنه و عرض باسن است. و گودی کمر زیادی دارند. در تیپ اندامی گلابی شکل با چاق و لاغر شدن افراد اختلاف بین دور سینه و باسن زیاد و کم می شود . البته علت این اختلاف به خاطر چاق شدن دور سینه است و به دور باسن ارتباط زیادی ندارد. در این نوع فرم بدنی چون باسن پهن و عریضی دارند دور کمر آنها خود به خود باریک به نظر می رسد. این افراد باید لباس هایی را انتخاب کنند که سر شانه پهن تر به نظر برسد. شلوارهای راسته با قسمت مچ پا آزادتر در کنار لباس های با طرح های افقی که بالاتنه را عریض تر نشان دهد گزینه مناسبی هستند. و به حفظ تعادل اندام گلابی‌شکل کمک میکنند.

انواع فرم بدن زنان هانی مزون

کلام اخر هانی مزون در مورد انواع فرم بدن زنان

شناخت استایل و فرم بدن نقش ویژه ای در انتخاب بهتر لباس و به دنبال ان افزایش جذابیت شما لیدی ها دارد. استایلر معروف کاترین ژوبرت میگوید. وقتی به بدن خود در اینه نگاه میکنید در مورد انچه که می بینید با خودتان صادق باشید.

با سفارش و خرید لباس مناسب سایز خودتان از هانی مزون، استایلتان را تمکیل و جذابیت خودتان را چند برابر کنید.

نوشته شده توسط هانیه رستمی

نظر شما برای ما با ارزشه😍🥰

2 دیدگاه

  1. ایناز میرانی 12 فروردین, 1402 در 8:16 ب.ظ - پاسخ

    تنها سایتی هستید که اخرش متوجه شدم دقیقا فرم بدنم چجوریه
    خیلی ممنون برای مطالبی که گذاشتید

    • Hanimaison 14 فروردین, 1402 در 8:48 ق.ظ - پاسخ

      💜😘🌹