آخرین بروز رسانی: 15ام شهریور, 1403

روانشناسی و شخصیت شناسی رنگ آبی

روانشناسی رنگ آبی با شخصیت شناسی رنگ آبی

رنگ ها بر خلق و خو و احساسات اثر میگذارند. روانشانسی رنگ آبی و خصوصیات شخصیت شناسی رنگ آبی نشان داده است. افرادی که به یک رنگ خاص علاقه­ی خاصی دارند. دارای خصوصیت اخلاقی مشترکی هستند. اگر رنگ مورد علاقه­‌ی شما آبی است. پس با ما در این مقاله همراه باشبد. تا با خصوصیات شخصیت آبی و روانشناسی رنگ آبی بیشتر اشنا شوید.

آبی یکی از رنگ های اصلی طبیعت است. از ابی کمرنگ اسمان تا ابی تیره دریا یک طیف وسیع در طبیعت می باشد. هدف ما از روانشناسی و شخصیت شناسی رنگ آبی شناخت اثر ان در خلق و خو، احساسات و رفتار افراد است.

روانشناسی رنگ آبی با خصوصیات شخصیت رنگ آبی

نماد رنگ آبی

نماد رنگ آبی نشان دهنده­ی آسمان، دریا و شجاعت و فداکاری است. ابی جزو رنگ های سرد دسته بندی میشود. این رنگ نیز نمادی از هوش، درک بالا و خودشناسی های درون گرانه می باشد. از همین جهت بعنوان نماد ارامش از ان یاد میگردد. در بعد منفی نماد رنگ آبی به افسردگی باید اشاره نمود. بدلیل محبوبیت بالای این رنگ بین مردان، به یک رنگ مردانه نیز معروف است.

آرامش : ابی نمادی ارامش درونی است. طیف های روشن تر رنگ ابی بیشتر مصداق ارامش درونی هستند.

صداقت : رنگ آبی نمادی از صداقت و حقیقت می باشد.

ارتباطات: ابی نمادی از ارتباطات و صمیمیت است.

قدرت: نماد دیگر رنگ آبی قدرت و صلابت می باشد.

منطق: رنگ آبی نمادی از منطق، عقل و خرد است.

روانشناسی رنگ آبی با خصوصیات شخصیت رنگ آبی

تاریخچه رنگ آبی

رنگ ها بخش های مختلفی را در زندگی ما تشکیل داده‌اند. از احساساتی که در ما برانگیزند تا رنگ لباس ،موبایل و دکوارسیون خانه هایمان. رنگ ها حتی میتوانند خاطره ای را در ما زنده کنند. برای روانشناسی و شخصیت شناسی رنگ آبی بهتره به تاریخچه­ی این رنگ مراجعه نمود.

در ادیسه هومر اقیانوس را با رنگ قرمز توصیف شده است. از این رو برخی مورخان معتقدند که پیشینیان ما به کوررنگی دچار بودند. و رنگ را نمیشناختند. برای همین لغتی برای توصیف ان نداشته­اند. اما مصریان باستان اولین افرادی بودند. که رنگ دانه آبی را استخراخ و از ان استفاده کرده­اند.

روانشناسی رنگ آبی با خصوصیات شخصیت رنگ آبی

روانشناسی رنگ آبی و شخصیت آبی

روانشناسی رنگ آبی با شخصیت شناسی رنگ آبی به شناخت بهتر افکار و عقاید درونی افراد علاقمند به این رنگ کمک می کند. امروزه روانشناسی رنگ ها در رنگ درمانی با کروموتراپی نیز جایگاه ویژه­ای پیدا کرده است. در روانشناسی رنگ آبی این افراد با اعتماد بنفس هستند. و در مواجه با مسائل و مشکلات به خوبی انها را حل می نمایند.

افراد شخصیت آبی بیشتر منطقی هستند. به همین جهت دیگران در ظاهر این افراد را خونسرد و یکنواخت تصور میکنند. همچنین در شخصیت شناسی رنگ آبی این افراد دارای فعالیت فکری مثبت هستند. و از انرژی و ارتعاشات منفی دوری میکنند. و این فرایند فردی آرام و دارای انرژی ارامبخش از انها میسازد.

از خصوصیات دیگر شخصیت آبی ها به قابل اعتماد و صمیمی بودن انها باید اشاره نمود.

روانشناسی رنگ آبی با خصوصیات شخصیت رنگ آبی

ویژگی و خصوصیات شخصیت آبی

در خصوصیات شخصیت شناسی رنگ آبی، این افراد قابل اعتماد و صادق هستند. قبل از انجام هر کاری فکر میکنند و سپس اقدام به اجرا کردن ان می پردازند. افراد شخصیت آبی راستگو و مسئولیت پذیر هستند. و از مدیتیشن و خودشناسی لذت میبرند.

این افراد با اعتماد بنفس هستند. و بعلت اجتماعی بودن افراد تمایل بالایی به ارتباط با آبی ها دارند. شخصیت آبی ها بعلت ارامش بیشتری که دارند مشکلات را به شکل خلاقانه تری حل می کنند.

روانشناسی رنگ آبی با خصوصیات شخصیت رنگ آبی
  • با سفارش ریسه مو هانی مزون از دیگران یک قدم جلوتر باشید و استایل خود را تکمیل کنید.

ارتباط و تاثیر رنگ آبی بروی چاکرهای بدن

چاکرا ها در آیین هندوها مراکز انرژی بدن هستند. چاکرا های بدن نیز از رنگ تاثیر می پذیرند. و هر کدام از چاکراها دارای یک رنگ مخصوص هستند. در بدن انسان 7 چاکرای اصلی وجود دارد. رنگ آبی و نیلی بر 2 تا از این 7 مورد اثر میگذارند.

رنگ آبی مرتبط با چاکرای گلو است. به آن ویشودها گفته میشود. چاکرا گلوی با گفتار و شنوایی ارتباط دارد. ارتباط معنوی را تقویت می کند. و باز کردن آن باعث بهبود ادراک میشود. که تاثیر بالایی در شنیدن و صبحت کردن دارد.

چاکرای رنگ نیلی به چاکرای چشم سوم معروف است. این چاکرا به جایگاه حقیقت درونی و نگرش بیرونی انسان ارتباط دارد. در صورت تقویت این چاکرا، انسان به درجاتی عالی از معنویت می رسد.

روانشناسی رنگ آبی با خصوصیات شخصیت رنگ آبی

کلام اخر هانی مزون در مورد روانشناسی و شخصیت شناسی رنگ آبی

ما در این مقاله با ارائه ویژگی های کلی افراد علاقمند به رنگ سعی در شناخت بهتر روانشناسی رنگ آبی کردیم. تا شما عزیزان به خصوصیت پنهان در خود پی ببرید. رنگ ها در شکل گیری احساسات و واکنش مردم میتواند نقش بسزایی داشته باشد. و با اشنایی ویژگی های خود به راحتی احساسات و واکنش خود را نیز مدیریت نمایید.

نوشته شده توسط هانیه رستمی