آخرین بروز رسانی: 15ام شهریور, 1403

روانشناسی با خصوصیات شخصیت شناسی رنگ بنفش

روانشناسی رنگ بنفش با خصوصیات شخصیت شناسی رنگ بنفش

در این مقاله روانشناسی رنگ بنفش و خصوصیات با شخصیت شناسی رنگ بنفش را برای شما اماده کرده­ایم. بطور معمول تمام افراد در دنیا به یک رنگ خاص علاقه­ی بیشتری دارند. اگر شما به رنگ بنفش علاقه­ دارید. به احتمال بالایی شخصیت بنفش دارید. گرچه ممکن است که تمام خصوصیت و ویژگی های شخصیت بنفش را نداشته باشید. اما در شرایط خاص مثل استرس یا هیجان شدید ویژگی های منفی شخصیت شناسی بنفش را بروز دهید.

امروزه روانشناسی و شخصیت شناسی رنگ ها به موضوع های ترند تبدیل شده است.با ما همراه با­شید تا با ویژگی و جنبه های شخصیت بنفش اشنا شوید.

روانشناسی رنگ بنفش با خصوصیات شخصیت شناسی رنگ بنفش

ماهیت رنگ بنفش

رنگ بنفش یک رنگ ثانویه می باشد. بنفش از ترکیب دو رنگ اصلی آبی و قرمز ساخته میشود. که رنگی سرد است. و احتمالا زیاد اولین رنگ ترکیبی ساخته دست انسان می باشد. رنگ بنفش به رنگ سلطنتی نیز معروف می باشد. طیف رنگ بنفش شامل یاسی، ارغوانی، بنفش آبی و بنفش قرمز می باشد. در حوزه­ی روانشناسی رنگ بنفش این طیف رنگ یکسان در نظر گرفته میشود. این رنگ سلطنتی در گل های معروف و خاص لاوندر، اطلسی، زنبق و شیپوری وجود دارد.

روانشناسی رنگ بنفش با خصوصیات شخصیت شناسی رنگ بنفش

تاریخچه رنگ بنفش

براساس تعدادی روایت تاریخی حدود 1200 سال قبل از میلاد ساکنان شهر تایر در امتداد ساحل فنیقیه با خرد کردن پوسته حلزون دریایی رنگ بنفش را تهیه کردند. این رنگ بنفش در طیف رنگ ارغوانی امروزی قرار دارد. همچنین در کتاب ایلیاد از هومر و کتاب انه­اید از ویرژیل نامی از رنگ بنفش اورده­اند. در بین پادشاهان هم اسکندرمقدونی و فروعون های مصر از لباس های بنفش رنگ استفاده زیادی کرده­اند. ملکه الیزابت دوم پس از مراسم تاجگذاری در راه بازگشت به کاخ باکینگهام لباس بنفش رنگ به تن کرده بود.

باتوجه به تاریخ بنفش بطور کامل در انحصار طبقه اشراف و پادشاهان بوده. چونکه تهیه رنگ بنفش بسیار سخت و دشوار بوده و فقط طیف ثروتمند جامعه و پادشاهان قادر به تهیه پارچه های بنفش رنگ بودند. از همین رو افراد عادی جامعه هیچوقت لباس بنفش نداشته­اند.

روانشناسی رنگ بنفش با خصوصیات شخصیت شناسی رنگ بنفش

نماد رنگ بنفش

رنگ بنفش بطور کلی در بین خانم های جوان محبوب تر است. همانطور که قبلتر گفتیم. بنفش به یک رنگ قدرتمند و سلطنتی شناخته میشده است. نماد های رنگ بنفش:

سلطنت : از ایام گذشته رنگ بنفش بعنوان یک رنگ سلطنتی درنظر گرفته می شود.

ارزش : رنگ بنفش حس ارزش و اعتبار را القا میکند.

تقدس: بنفش در دین مسیحیت و در مصر باستان رنگی برای نماد ایمان و فضیلت بوده است.

شجاعت : رنگ بنفش نماد شجاعت می باشد.

اصالت : اصالت و شخصیت یکی دیگر از نماد رنگ بنفش است

بطور کلی رنگ بنفش نماد بی پروایی و جسارت است. و هماهنگ کننده بین نیرو های مخالف است. بنفش از گذشته تا الان همچنان رنگ قدرت و ثروت می باشد.

شخصیت شناسی رنگ بنفش

هر رنگ برای خود ویژگی های خاص خود را دارد. همچنین اغلب هر فردی در دنیا به یک رنگ خاص، علاقه­ی بیشتری دارد. افرادی که به رنگ بنفش علاقه­­ی خاصی دارند. به شخصیت بنفش معروف هستند. ویژگی های افراد شخصیت بنفش را برای شما میگیم.

روانشناسی رنگ بنفش با خصوصیات شخصیت شناسی رنگ بنفش

خلاق

شخصیت شناسی افراد علاقه مند به بنفش انها را خلاق نشان میدهد. بطوری که طرز تفکر خلاق انها، افراد اطراف شما تحت تاثیر قرار میدهد. افراد شخصیت بنفش خلاق و تحلیل گرا هستند. از یک نویسنده پرشور تا یک نقاش متفکر، روح بصری بزرگی دارند. و در حال خلق و نوآوری هستند.

دلسوز

شخصیت شناسی رنگ بنفش انها را فردی دلسوز و کاریزماتیک نشان میدهد. انرژی و ارامش این افراد از رنگ قرمز و ابی سرچشمه میگیرد. از این رو دارای قدرت و ثبات خاصی هستند. و افراد دیگر به شخصیت بنفش اعتماد میکنند. ان را قابل اعتماد می بینند. بدلیل ارامش و انرژی که دارند. در یک جمع برجسته میشوند.

درون گرا

در روانشناسی رنگ بنفش این افراد معمولا درون گرا هستند. در ظاهر ممکن است دیگران این افراد را خجالتی تصور کنند. اما در واقع این افراد با بصیرت و شخصیتی مستقل دارند. و از تنها بودن با خودشان لذت می برند. و برای فردیت خود ارزش خاصی قائل هستند. افراد شخصیت بنفش در کنار درون گرا بودن. بسیار حامی هستند. و هیچ وقت افراد نزدیک و صمیمی به خودشان را تنها نمیگذارند.

معنوی و حساس

افراد با شخصیت رنگ بنفش بیش از حد حساس هستند. همچنین دلسوزی و حامی بودن این افراد باعث ایجاد نگرانی بیشتر از حد انتظار در انها میگردد. افراد شخصیت بنفش دارای روحی شهودی و کمی معنوی هستند. از این رو رشد معنوی برای این افراد جذاب می باشد.

پویایی

روانشناسی رنگ بنفش به پویایی این افراد و انرژی بالای این افراد اشاره میکند. این افراد به موسیقی علاقه ی بالایی دارند. و انرژی افزاینده و قدرت ان را به خوبی احساس میکنند. برای شخصیت بنفش ها موسیقی یک زبان جهانی است. این افراد از هر چیزی برای شناخت تجسم های درونی برای پویایی و تجلی ایده هایشان می پردازند.

  • با هانی مزون یک قدم به جلو بردار و استایلت رو تکمیل کن. سفارش نیم تنه تاپلکس بی همتا و بینظیر براساس اخرین مد روز را با ما تجربه کنید.

ویژگی های منفی روانشناسی رنگ بنفش

رنگ بنفش از ترکیب رنگ های قرمز و آبی ایجاد میگردد. به همین جهت ان را رنگ بی ثباتی میدانند. همچنین رنگ بنفش چونکه نماد سلطنت و پادشاهی است. افرادی ان را نماد خود آرایی، غرور، استکبار و خیره سری میدانند.

روانشناسی رنگ بنفش با خصوصیات شخصیت شناسی رنگ بنفش

کلام اخر روانشناسی رنگ بنفش

روانشناسی رنگ بنفش به خاص بودن این رنگ اشاره دارد. این رنگ از دیرباز تا اکنون مورد استفاده قرار گرفته است. رنگ بنفش در ترکیب با رنگ زرد میتواند تکمیل گردند. و نقش مکمل ان را دارد. افراد با شخصیت رنگ بنفش ویژگی های خاص خود را دارند. که با اشنایی انها کیفیت زندگی خود را میتوانند بهبود ببخشند. در کلام اخر میتوان گفت. رنگ بنفش جایگاه خود را در بین تمامی صنعت ها باز کرده است. علاقمند های خاص خود را دارد.

نوشته شده توسط هانیه رستمی