آخرین بروز رسانی: 4ام شهریور, 1403

مزون لباس چیست و تفاوت مزون با بوتیک

مزون لباس چیست و تفاوت مزون با بوتیک

احتمالا کلمه مزون بارها به گوش شما خورده‌است. و برای شما سوال شده که مزون لباس چیست؟ چرا افراد مشهور و سلبیرتی ها از مزون، لباس سفارش و خریداری می کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم با تعریف مزون لباس چیست و تفاوت های مزون با بوتیک، شما را با آن آشنا نماییم.

مزون لباس چیست و تفاوت مزون با بوتیک

مزون لباس چیست؟

مزون کلمه‌ای با ریشه‌ای فرانسوی و در لغت به معنی خانه است. اما در فرهنگ فارسی استفاده از این کلمه به منظور خیاط و طراحی است که در یک مکان خاص محصولات خود را ارائه می‌کنند. امروزه در ایران و دنیا این کلمه صرفا به خیاطی محدود نمی‌شود و کمی با فرهنگ خیاطی فاصله گرفته است.

به طور خلاصه مزون مکانی است که خانم های شیک‌پوش با مراجعه به آنجا می‌توانند بطور اختصاصی لباس متناسب با سلیقه و اندازه خود سفارش دهند.

مزون لباس چیست و تفاوت مزون با بوتیک

چرا خانم ها به مزون لباس علاقمندند

مزون‌ها معمولاً به دلیل داشتن تنوع بالای محصولات، خدمات قابل ارائه و مشاوره فردی برای مشتریان، جذابیت بسیاری دارند. این اماکن معمولاً دارای دسته‌بندی‌ها و بخش‌های مختلفی هستند که به مشتریان کمک می‌کند تا بر اساس نیازهای خود، به‌سرعت به محصول موردنظر دسترسی داشته باشند. و براساس سلیقه‌ی خاص خود لباس مورد پسند خود را سفارش دهند.

در مزون‌ها بعلت همکاری با طراحان مد تازه‌ترین روندها در مد و طراحی نیز معمولاً در این اماکن معرفی و عرضه می‌شود. با توجه به تغییرات سریع مد روز، مزون‌ها معمولاً تلاش می‌کنند تا با به‌روزرسانی مداوم محصولات و ارائه آخرین طرح‌ها و مدل‌ها، مشتریانشان را جذب نگه دارند.

در کل، مزون‌ها به‌عنوان مکان‌هایی با فضای شیک و معمولاً با ارائه خدمات فرهنگی و فروش محصولات متنوع، برای مراجعه‌کنندگان علاقه‌مند به مد و استایل، جذابیت زیادی دارند.

مزون لباس چیست و تفاوت مزون با بوتیک

انتخاب مزون برای خرید لباس چیست

امروزه سبک سفارش و خرید لباس در بسیاری از کشورها دچار تغییراتی شده‌است. خانم ها به آرامش و خاص بودن لباس خریداری شده اهمیت خاصی می دهند. به همین جهت بسیاری از خانم های شیک پوش برای سفارش لباس ترجیح می‌دهند به مزون ها مراجعه کنند.

خانم ها با خرید در مزون های لباس هیجان و لذت بیشتری را نسبت به بوتیک و فروشگاه های مرکز خرید تجربه می کنند. در مزون ها امکان سفارشی سازی لباس وجود دارد. و بانوان براساس سلیقه و علاقه‌ی خود لباس خود را سفارش و خریداری می کنند.

مزون لباس چیست و تفاوت مزون با بوتیک
  • با خرید و سفارش لباس مجلسی مورد پسند خود از سایت مزون لباس هانی مزون، شکوه و اعتماد بنفس را در کنار افزایش جذابیت خود تجربه کنید.

تفاوت مزون و بوتیک چیست؟

بوتیک مثل کلمه مزون یک کلمه‌ی فرانسوی با معنی فضای خاصی برای فروش لباس هایی مانند شومیز، مانتو، شلوار و… است. ولی مزون از لحاظ فضا، مکان و نحوه ارائه خدمات و همچنین نوع کاری که در بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها ارائه می‌گردد بسیار متفاوت است.

یکی از تفاوت مزون و بوتیک از نظر دسترسی به این دو مکان است. به این صورت که فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها به راحتی در کل شهر قابل دسترس هستند و هرجا که خرید و فروشی انجام شود در آن مکان هستند و افراد به راحتی می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

همانطور که قبلا توضیح داده شد مزون مکانی برای سفارش و شخصی سازی لباسی است که شما می‌خواهید و در ذهن دارید. اما در فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها لباس‌ها و سایر اجناس مرتبط دارای یک سبک می‌باشند و اکثرا کار متفاوت از دیگری ندارند. و از نظر طراحی لباس و رنگ لباس محدودیت خاصی دارند. اما چنین محدودیتی در مورد مزون‌ها وجود ندارد. در مزون لباس، خانم ها امکان سفارش آنچه در ذهن خود و در مورد طرح و رنگ و مدل یک لباس را دارند. و می‌توانند دقیقاً همان لباس را داشته باشد.

مزون لباس چیست و تفاوت مزون با بوتیک

تاریخچه مزون لباس

تاریخچه مزون لباس به پدر طراح سطح عالی لباس زنانه، چارلز فردریک ورث برمیگردد. چارلز فردریک وُرث زاده‌ی انگلستان بود. او پنجمین و آخرین فرزند خانواده بود.

ورث در جوانی به عنوان شاگرد و منشی برای دو نساجی در لندن کار می‌کرد. و با توجه به علاقه‌ای که به پارچه‌ها و کسب و کار خیاطی داشت، در این مدت، از گالری ملی و سایر مجموعه‌ها بازدید می‌کرد تا پرتره‌های تاریخی رو مطالعه کند.

چارلز فردریک در سال 1845 میلادی به پاریس نقل مکان کرد. او در گاگلین، شرکت برجسته کالاهای نساجی کار میکرد و در همان‌جا اولین بخش کوچک خیاطی خود را برای این شرکت افتتاح کرد. همین کار او باعث شهرت این شرکت در نمایشگاه جهانی پاریس سال 1855 میلادی شد.

جنبه ی اشرافی بودن لباس‌ها و برش‌های زیاد آن، طرح‌های ورث را متفاوت از آن زمان می‌کرد. ورث را می‌توان به عنوان پدر اوت کوتور جهان دانست. این طراح لباس معروف با افتتاح خانه مد ورث در نیمه دوم قرن 19 معروف‌ترین چهره در صنعت مد فرانسه و جهان بود.

مزون لباس چیست و تفاوت مزون با بوتیک

تاریخچه اولین مزون ایرانی

زینت جهانشاه در آموزشگاه بین‌المللی لته فراین آلمان تحصیل کرده‌است. و پس از ازدواج با یکی از افسرای نظام به سوئیس رفت. یک‌ سال پس از این‌که هنر خیاطی و برش روی مانکن را آموزش دید. سپس به پاریس مهد اصلی صدور مد دنیا رفت. در خیاطی تخصص پیدا کرد و تحت تعلیم پیر بالمن کی، از طراحان معروف آن زمان، رموز خیاطی مدرن و بوتیک‌داری را یادگرفت.

پس از آن و ورود به ایران اقدام به افتتاح یک خیاط‌خانه (مزون) در خیابان امیریه تهران نمود. مزون او در مدت سه ماه موفق شد نود دست لباس زنانه برای هنگام صبح، عصر و شب را تولید کند و پس از پوشاندن به تن مانکن‌ها و دخترها، آن‌ها را در معرض مشاهده پانزده تن از زنان از فرنگ برگشته قرار دهد. لباس جهان شاه، آمیزه‌ای از مدهای غربی و دید شخصی‌اش بود. او برای تمام لباس‌های ایرانی، از روی فصول یا گل‌ها نام انتخاب کرده بود. جنس لباس‌ها اغلب از مخمل و لمه بود.

مزون لباس چیست و تفاوت مزون با بوتیک
  • مجموعه‌ی هانی مزون همواره با تمرکز به جزئیات ظریف و الگوهای برجسته طراحی و دوخت لباس شب، استایلی زیبا و منحصر بفردی را به شما عزیزان هدیه میدهد.

آشنایایی با هانی مزون

هانی مزون یکی از بروزترین و متفاوت ترین مزون های لباس ایران هستش. مجموعه‌ی هانی مزون با شروع کار از اواخر سال 2022 میلادی بصورت آنلاین و حضوری وارد حوزه سفارش طراحی و دوخت لباس شده‌اند. در مجموعه‌ی هانی مزون برخلاف سایر های مزون دیگر، امکان طراحی دیجیتال لباس قبل از سفارش و دوخت لباس وجود دارد تا خانم های شیک پوش لباسی که مد نظر دارند را ببیند و سپس طراحی و دوخت لباس صورت گیرد.

مجموعه ی هانی مزون با بهره گیری از تیم طراحی مجرب در زمینه تولید انواع لباس به مزونی برتر در مد و فشن ایران تبدیل شده است. محصولات ارائه شده در مزون لباس هانی‌مزون با پیروی از مد روز به یکی از منبع های خرید بانوان خوش سلیقه تبدیل شده است. و با طراحی لباس دلخواه آنها درجایگاه محبوب ترین مزون ها قرار گرفته‌است.

نوشته شده توسط هانیه رستمی

نظر شما برای ما با ارزشه😍🥰

2 دیدگاه

  1. کیمیا جوانمرد 10 خرداد, 1403 در 11:57 ق.ظ - پاسخ

    بهترین مزون لباس عروس و لباس مجلسی در سنندج و ایران هستید😍🙏

    • Hanimaison 13 خرداد, 1403 در 11:32 ب.ظ - پاسخ

      💜🌹🥰